Teknoloji

Türk dizileri, TikTok Türkiye ile dünyayı etkisi altına almayı sürdürüyor

The Economist’in 2023 tarihli raporuna göre Türkiye, Amerika ve İngiltere’nin ardından dünyanın en büyük üçüncü televizyon dizisi ihracatçısı konumuna yükseldi.[1] 2024 yılında sektörün ihracat geliri 500 milyon doları aştı [2]. Milyonlarca insanı ekran başında buluşturan bu yapımlar aynı zamanda, Türk kültürünü dünyanın dört bir yanına taşıyarak, başta turizm olmak üzere pek çok farklı sektöre katkı sunuyor. Türk dizilerinin ulaştığı ülkelerde, Türk markaları da anlamlı bir yükseliş gösteriyor. Türk dizi sektörünün dünya çapındaki yükselişine anlamlı bir katkı da TikTok Türkiye’den geliyor.

2024’ün ikinci çeyreğinden itibaren Türk yapımlarına olan yatırımını ciddi şekilde artıran platform, Türkiye’nin önde gelen yapım şirketleri ve televizyon kanallarıyla doğrudan iletişim kurarak stratejik işbirlikleri geliştirdi. Bu kapsamda, dizilerin farklı dillerdeki resmi hesapları TikTok’ta açılmaya başladı.

1.6 milyon organik içerik üretildi

TikTok’un Türk dizilerine yönelik bu küresel yaklaşımı, 15 Mayıs – 15 Haziran tarihleri arasında hayata geçirilecek özel bir içerik sayfasıyla taçlandı. Arama kısmına “Türk dizileri” yazılarak ulaşılabilen ve milyonlarca kullanıcıya benzersiz bir keşif deneyimi sunan bu sayfa, kültleşmiş sahneler, unutulmaz replikler ve hayran yapımı videolar gibi içeriklerle donatılmış durumda. TikTok’un dinamik ve yaratıcı evreninde Türk dizileri, artık sadece birer yapım değil, farklı ülkelerden izleyicileri ortak duygularda buluşturan evrensel bir hikâye dili haline geliyor.

TikTok kullanıcıları Türk dizilerine organik olarak da büyük ilgi gösteriyor. Herhangi bir resmi kampanya yürütülmeden, yalnızca uygulama içinde kullanılan #turkishseries etiketiyle bugüne kadar 1.6 milyon içerik üretildi. Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde de eğlence içerikleri arasında en çok aranan kelimelerden biri Türk dizileri oldu.

Sosyal medya ve kısa video platformları, içeriklerin küresel izleyiciyle buluşmasında her geçen gün daha güçlü bir rol üstleniyor. Warner Bros. Discovery tarafından bu yıl ABD’de yapılan yeni bir araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 85’i sosyal medyada gördükleri kısa kliplerden etkilenerek bir dizinin tüm bölümlerini izlemeye başladıklarını, yüzde 78’i dizinin tüm sezonlarını izlediklerini söylüyor. [3] Başka bir çalışmaya göre ise TikTok kullanıcılarının yüzde 80’i ise platformda karşılaştıkları içeriklerden ilham alarak dizi ve film izlemeye yöneliyor. [4]

İzleyicilerin yüzde 34.4’ü şehir manzarasından etkilenip Türkiye’ye seyahat ediyor

Bu etki sadece ekranla sınırlı değil. Türk dizilerinin Türkiye’ye yönelik seyahat kararlarını etkilediği de kanıtlanmış durumda. “Türk dizi endüstrisinin Türkiye’nin destinasyon pazarlamasına etkileri” başlıklı akademik bir çalışmaya göre, izleyicilerin yüzde 34.4’ü dizilerde gördükleri şehir manzaralarından etkilenerek Türkiye’ye seyahat etmek istediklerini belirtiyor. [5] Özellikle ‘Diriliş Ertuğrul’, ‘Kuruluş Osman’ gibi dizilerin çekildiği Bozdağ Film stüdyoları bugüne dek 50 binden fazla ziyaretçiyi ağırladı ve kültür turizminin yeni adreslerinden biri hâline geldi.

TikTok’un Türk dizilerine yönelik bu stratejik hamlesi hem içeriklerin küresel erişimini artırıyor hem de Türkiye’nin yumuşak gücünü (Soft Power) destekliyor. Türk yapımlarının uluslararası pazarlardaki başarısı, kültür endüstrilerinin sınır tanımayan etkisini bir kez daha gözler önüne seriyor.

TikTok Türkiye, Doğu Avrupa ve Orta Asya Operasyon Lideri Melis Çağlar “Türk dizileri, yalnızca hikâyeleriyle değil, duygusal derinlikleri ve kültürel zenginlikleriyle de dünya çapında güçlü bir bağ kuruyor. TikTok olarak bu büyüleyici anlatıları daha geniş kitlelerle buluşturmak ve hayran topluluklarına ilham verecek dijital bir buluşma alanı yaratmak bizim için heyecan verici bir adım. Türk dizileri için hazırlanan bu özel sayfa, yalnızca bir keşif alanı değil; aynı zamanda yaratıcılığın, etkileşimin ve küresel kültürel paylaşımın bir yansıması olacak. TikTok’un kapsayıcı ve yenilikçi yapısıyla, Türkiye’nin hikâye gücünü dünyayla daha güçlü bir şekilde buluşturmayı hedefliyoruz” diyor.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu